jūrmalnieki.lv

Datora versija

Blakussēdētāja portrets

autoWFakts, ka šoferiem biežāk traucē blakussēdētājas – dāmas, ir mīts

Izrādās, ka vīrieši dažkārt ir pat aktīvāki blakussēdētāji automašīnā un var traucēt šoferim vairāk nekā dāmas – tā noskaidrots Drošas Braukšanas Skolas (DBS), apdrošināšanas sabiedrības ERGO un SEB līzings kopīgi veiktajā aptaujā “Blakussēdētāja portrets”.

Tikai 38% vīriešu pretstatā 50% sieviešu aptaujā atzina, ka visbiežāk, klusējot vēro ainavu, ja atrodas blakussēdētāja lomā. Tāpat par 15% mazāk vīriešu nekā sieviešu atklāj, ka, izvēloties klusēt vai tērzēt, parasti pielāgojas šoferim. Tajā pašā laikā gandrīz trešdaļa šoferu norāda, ka pārāk runīgs līdzbraucējs ir apgrūtinošs apstāklis auto vadīšanā.

Taču vīrieši, kā rāda aptaujas rezultāti, brauciena laikā biežāk, piemēram, vēlas spēlēt spēles, iesaistot šoferi un blakussēdētājus, runā pa telefonu un “sērfo” internetā, kā arī pārslēdz radio un dzied līdzi. Jāatzīst gan, ka kungi retāk aizrāda par braukšanas stilu un ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem, kas no šoferu puses aptaujā nosaukts kā otrais apgrūtinošākais apstāklis. Taču vīrieši vienlīdz aktīvi (38%) kā sievietes seko līdzi satiksmei un apspriež to ar šoferi, kas arī nepatīk tiem, kas vada auto.

“Varētu domāt, ka pļāpīgās ir tieši dāmas, lai gan, kā rāda aptauja, sarunu ar šoferi cenšas uzturēt abu dzimumu blakussēdētāji vienlīdzīgi – 30%. Katrā ziņā neatkarīgi no tā, vai blakussēdētājs ir vīrietis vai sieviete, visiem pasažieriem automašīnā ir svarīgi atcerēties, ka šofera primārais uzdevums ir vadīt auto, sekot līdzi satiksmei un uz ceļa notiekošajam. Pārlieku aizrautīgas sarunas var novērst šofera uzmanību no ceļa. Tas ir pāris sekunžu jautājums, kuru laikā var notikt nenovēršamais,” atgādina

ERGO Transportlīdzekļu apdrošināšanas nodaļas vadītājs Aldis Eņģelis.

Kā liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja publiskotie dati, ceļu satiksmes negadījumu skaitam ir tendence pieaugt. Šī gada pirmajā ceturksnī par 9% pieaudzis apdrošinātājiem iesniegto zaudējumu pieteikumu skaits, savukārt pēc CSDD datiem reģistrēto ceļu satiksmes negadījumu skaits ir pieaudzis pat par 10%.

“Daļēji tas skaidrojams ar to, ka satiksmes intensitāte turpina pieaugt un transportlīdzekļu ceļu satiksmē paliek arvien vairāk, un mums, protams, nav pamata apgalvot, ka braukšanas apstākļi, t.sk. dažādi blakussēdētāju radītie, ir pasliktinājušies. Tomēr ERGO praksē ir zināmi arī tādi gadījumi, kad klienti, iesniedzot pieteikumu, atklāj, ka šoferis nav novaldījis transportlīdzekli un nobraucis no ceļa, jo brauciena laikā noticis strīds ar laulāto, kas sēž blakus, blakussēdētājs ir raustījis stūri vai, piemēram, bērns ir novērsis uzmanību,” uzsver Aldis Eņģelis.

Inese Kronberga

ERGO komunikācijas vadītāja

© Jūrmalnieki.lv

Uz augšu | Datora versija