jūrmalnieki.lv

Datora versija

“Meistars 21. gadsimtā”

DaceKrievinaBahmaneAmatniekam mūsdienās jābūt ar vienu roku darbnīcā, ar otru – internetā

Lai gan uzņēmējdarbība mūsdienās vairs nav nodalāma no digitālajām tehnoloģijām, par to sniegtajām priekšrocībām gan produkcijas pārdošanā, gan popularizēšanā ir zinošs vien retais Latvijas amatu meistars. Aicinot tautas amatu meistarus pieteikties dalībai Dziesmu un deju svētku lieldrauga Swedbank projektā “Meistars 21. gadsimtā”, pieredzējuši amatu pratēji un projekta vēstneši – modes māksliniece Dace Krieviņa-Bahmane, keramiķes Dace Draveniece un Jūlija Podziņa, kalējs Jānis Nīmanis – dalās pieredzē, cik svarīgas mūsdienās ir digitālās prasmes savu izstrādājumu konkurētspējas celšanā.

Mūsdienu meistars = izcils sava aroda un digitālo tehnoloģiju pratējs

“Mūsdienu meistaram ir jābūt daudzpusīgam – ne tikai izcili jāprot savs arods, bet arī jāizmanto visas21. gadsimta sniegtāspriekšrocības, lai sasniegtu daudz efektīvāku rezultātu,” ir pārliecināta projekta vēstnese un latviešu modes māksliniece Dace Krieviņa-Bahmane. “Digitālo vidi var izmantot gan sava zīmola atpazīstamības celšanā, gan arī praktiskā ziņā, es, piemēram, pateicoties jaunākajām tehnoloģijām, varu digitāli konstruēt piegrieznes apģērbiem. Lielu lomu, manuprāt “spēlē” arī mājaslapa, kas ir kā zīmola un meistara vizītkarte, kur klients var iegūt svarīgāko informāciju.”

Keramiķi un veikala "Muhamors" īpašnieci Daci Dravenieci priecē, ka ir lietas, kas laika gaitā nav mainījušās, – meistari vēl aizvien ir ir cilvēki, kuri dara to, ko mīl. “Tirdziņos un gadatirgos redzams, cik dzīves prieka pilni viņi ir, un pirmdienās viņi raujas uz savām darbnīcām. Tajā pašā laikā amatnieki nevar ignorēt digitālās tehnoloģijas, jo ir ļoti daudz iespēju, ko izmantot savā labā, un ir vērts ar tām iepazīties, tikai jāprot tās sabalansēt ar ierasto darbu un neapjukt piedāvājumā. Labā ziņa ir tā, ka daudzus digitālos rīkus var izmantot bez maksas – nekad agrāk tā nav bijis, kad reklāma ir pieejama par brīvu. Pēc pieredzes varu teikt, ka idejas bez budžeta reizēm nostrāda daudz efektīvāk.”

Internets – lielākais gadatirgus, kur satikt savus klientus

Porcelāna meistare Jūlija Podziņa teic: “Mūsdienās meistars var strādāt un dzīvot jebkur uz uz pasaules, ja vien viņam ir pieejams internets un sociālie tīkli, kas ir ļoti ērti.” Tam piekrīt arī kalējs un “Autine Tools Company” īpašnieks Jānis Nīmanis, piebilstot, ka internets un sociālie tīkli ir efektīvs veids, kā iepazīstināt sabiedrību ar sevi, savu produkciju un atrast domubiedrus. “Pielāgošanās mainīgajiem laikiem un tehnoloģijām, to attīstībai – viens no pamatnoteikumiem, kas jāievēro meistaram 21. gadsimtā.”

Projektā "Meistars 21. gadsimtā" astoņi konkursa kārtībā izvēlēti tautas amatu meistari četrus mēnešus lekcijās un praktiskās nodarbībās pie digitālās prasmes apguvušiem, veiksmīgiem Latvijas uzņēmējiem, sava aroda meistariem, un sociālo tīklu un bankas ekspertiem apgūs saziņai un pārdošanai nepieciešamās digitālās prasmes. Iedvesmojošie lektori stāstīs, kā padarīt darbus redzamus pēc iespējas plašākam pircēju lokam internetā un izcelt tos uz konkurentu fona, kā komunicēt ar pircējiem digitālajā vidē, kā izveidot savu internetveikalu mājaslapā un kā lietot mobilos norēķinu termināļus.

Projektam "Meistars 21. gadsimtā" amatnieki var pieteikties līdz 25. jūnijam, aizpildot pieteikuma anketu vietnē www.latvijasmeistari.lv.

Kristīne Jakubovska

Swedbank mediju attiecību vadītāja

© Jūrmalnieki.lv

Uz augšu | Datora versija